Monday, July 31, 2006

ter'biul' sekejap aku

assalamualaikum...


hai-hai-hai....lama gak aku tak mencoret, rasa kekadang tu cam ada yang tak kena lak...heh..he.he. apapun cuba hayati dialog ni.

untuk anugerah kategori artis paling seksi tahun ini, jatuh kpd marlyinah (bukan nama betul). maka artis pun naikle kepentas utk terima anugerah kemenangan dan kemudian diminta memberikan sedikit ucapan. artis tu pun berucapla. "Bismilahirrahmanirrahim, syukur alhamdulillah kehadrat Illahi atas anugerah artis paling seksi tahun 2006 ni." "memang saya dah lama berdoa utk menang kategori ni tahun ni....dan meminta keluarga...mama, papa dan adik-adik berdoa sama agar saya dpt memenanginya dan akhirnya alhamdulillah"...ucap si artis 'bertuah' ni. sambung artis itu lagi "saya dah lama berseksi-seksi ni dan semua peranan lakonan pun saya ambik yang mana ada babak seksi dan terdedah, akhirnya Allah makbulkan doa saya".

Bismillah...
Alhamdulillah...
Illahi...
Doa..
Allah...

naik biul teramat sangat bila aku memikirkannya...dia menggunakan istilah-istilah ni hanya untuk anugerah artis paling 'seksi' tahun ini? betulke ni? cuma nasib baik dia tak kata yang dia solat tahajud dan hajat hanya utk menang anugerah tu kalau tak biul dan berbisul aku bila memikirkannya..

barule aku teringat pesan orang pandai agama...bahawa perompak pun Allah tolong inikan pula si artis di atas tu. betapa kita semua mendapat 'kemurahan' dari Allah yang pemurah (ar-rahman)....cuma agak-agak tu senangke kita nak dapat 'kasih-sayang' dari Allah yang maha penyayang (ar-rahim)? tepuk dada tanya iman. dalam cara yang 'mengarut' dan entah apa-apa pun Allah makbulkan apa yang di pohon bayangkanlah kalau 'cara' tu menggunakan cara yang terpuji dan menurut tuntutan...tentulah lagi senang Allah makbulkan...bukan setakat yg dipohon je...mungkin yg 'extra'pun Allah boleh beri, maha suci Allah rabbuljalil.....wallahualam

0 comments: