Saturday, August 19, 2006

EPL oh EPL

assalamualaikum...

EPL datang lagi...memeriahkan suasana, tapi yeelaa..cuma pada mereka yg bergelar suami (ada juga isteri yang menggila minatnya pada bola ni..) dan pada mereka yang minat bola jela atau yg spesifik pada mereka yg minat EPL la, sebab dalam dunia ada macam-macam liga lagi..Spanish Primera League, Bundes League, Serie A (Itali) dan M-League (Malaysia la tu...). kalau cakap pasal England ni aku bukan suka sangat negara dia, ialah bila diorang join dengan Amerika dok hentam orang seagama dengan aku dan tuduh macam-macam Islamic Facist la..terrorist la..lepas tu dok sekongkol dengan Israel belasah Palestine dan Lubnan. memang setiap detik dan saat aku dok mencilakakan diorang tapi bila tiba bab EPL ni bolele sikit aku suka. team yg aku minat? Chelsea brotherrr..

dulu sebenarnya aku minat kat Hotspur tapi beberapa tahun kebelakangan ni jadi minat lak kat Chelsea. mungkin diorang tengah menang jadi sebab tu la yang aku minat....he,he,heh. menengok pada barisan pemain terbaru yg diorang ada sekarang ni pehhh...gila beb, star ramai tuu.. aku memang teringin sangat nak menengok si Sheyvchenko (harap betulla ejaan ni) tu main tetiba dia masuk Chelsea lak hemmh…okla tu dapat aku menengoknye. kat world cup dulu pun mamat ni main sat je…tapi memang power juga le! sebenarnya kalau Chelsea ni tak dapat johan liga Inggeris kali ketiga pun takpe...cuma aku nak menengok diorang menang Champions League plak. barule tak nama jaguh kampung.

seperkara pasal bola tak kirale mana-mana perlawanan pun..kita sebenarnya kene tengok macam mana strategi, skil, taktik dan yang paling penting ‘teamwork’ diorang. semuanya tu kita boleh belajar dan sikit-sikit mungkin kita boleh apply kan ke dalam kehidupan kita. menyusun strategi dan planning tu kan ke penting? jadi takdela bila menengok tu tengok buta je.. tapi brother, tengok bola tengok juga - urusan seharian yang lebih utama jangan lupa. ibadat jangan lupa...tengok seadanya dah le. kita sorak sampai tersembul kerongkong tapi apapun tak dapat bahkan diorang yang kaya. kalau anak merengek kene juga tengok (bagi mereka yg ada nak kecil tu) kalau isteri merengek lagi le kene tengok…lelebih lagi bila isteri merengek sebaik anak-anak tu semua dah tido...mesti kot mana pun kene pi tengok siisteri tu. mana la tau silap-silap kita pulak boleh ‘score’...heh,he,he.. bola oh bola....wallahualam.

0 comments: