Sunday, September 24, 2006

bebenda pelik di Kluang

assalamualaikum...

sabtu malam ahad lepas, tepat pukul 11.47 malam aku sampai balik kat rumah. setelah 2 malam 2 hari di Kluang kerana tugas bersama Bro Mirza. kami bertolak ke Kluang pada pukul 8.35 malam jumaat dan alhamdulillah sampai di Ayer Hitam pukul 12.43 pagi. sampai je terus cari tempat nak mengisi perut – lapar bebb..! lepas tu sebelum nak check-in kami pi cari tempat yang akan kami buat kursus tu (Clay Industries) dan setelah hampir 5 minit cari maka jumpale tempat tu (itupun mungkin sebab mamat yang tempat kami makan tadi beritahu). lega. bila dah tahu tempat tu kami pun memulakan pencarian mencari tempat untuk bermalam. di pekan Ayer Hitam memang takde rumah tumpangan lagile hotel 5 bintang maka nak tak nak kami pun terus ke Kluang. Ayer Hitam ke Kluang lebih kurang 15 km.

lepas masukkan petrol ke dalam pacuan empat roda Bro Mirza dan dengan tunjuk ajar dari juruwang di stesyen petrol tu maka akhirnya dapatlah kami jumpa sebuah hotel bernama Naga... Inn. kami pun check-in dan terus ke bilik di tingkat satu. masuk je terus relaks jab lepas tu tunaikan le apa yang tertunggak. tengah dok relaks tu..."kedegangg!". tergezut jab aku...tapi relaks je sebab bunyi datang dari bilik air (Bro Mirza ada dalam tu..). lepas dia keluar aku pun masuk..tetiba "kedegangg"!. laa...aku ingat apa ke bendenya yang bunyi camtu rupa-rupanya toilet bowl tu jenis terjongkit (dah rosak le tuu..), jadi bila duduk atasnya maka berbunyile bahagian bawahnya berlaga dengan lantai simen bilik air tu. fuhh..tahule aku sekarang!!. esok pagi kami pun check-out, sebenarnya kami kena check-out dan pindah bilik ke bilik yang di booking oleh Clay Industries tetapi masih di hotel tu. penyambut tetamu kat situ kata barang-barang kami dalam bilik tu akan dipindahkan ke bilik yang di booking oleh Clay Industries tu jadi tak payahle kami nak kena angkut barang-barang tu masuk ke pacuan empat roda Bro Mirza balik.

dipendekkan citer setelah habis kursus di Ayer Hitam hari tu kami pun balikle semula ke hotel di Kluang. masuk bilik baru le kali ni. bilik okay tetapi satu lagi benda baru kami temui. gambarnya ada kat dalam blog ni. yang pertama ialah kesan sterika panas yang terdapat pada cadar Bro Mirza. Photobucket - Video and Image Hosting heran juga kami..macamana ada orang yg guna cadar sebagai alas kain untuk sterika baju? mungkin penghuni yang dulu kot. tetiba satu lagi benda pelik tetapi benar kami temui iaitu almari tergantung (gambar pun ada tuu..). Photobucket - Video and Image Hosting rupanya bukan setakat di Babylon je ada taman tergantung tapi di Kluang pun ada almari tergantung. dahsyat bebb!!. Photobucket - Video and Image Hosting Photobucket - Video and Image Hosting apapun benda pelik yang kami jumpa namun hari-hari di Kluang dan Ayer Hitam telah kami lalui dengan baik dan dengan izinNya telah kami jalankan tugas secemerlang yang mungkin. mungkin apa yang diketemui ini akan menjadikan kami lebih berdaya maju di masa akan datang....wallahualam

0 comments: