Tuesday, May 08, 2007

selamat datang puteri bongsu...

assalamualaikum...

bermula 3 hb Mei baru-baru ni maka firma dimana aku menjalani karier menerima pertambahan seorang lagi ahli keluarga. this time its a girl!!....yuhuu... yepp. akhirnya lahir le juga puteri bongsu dikalangan abang-abang macho lagi hensem. yang paling hensem ialah CEO aku...sebab jiran posmen yang selalu hantar surat kat aku pun dok kata dia hensem. camna jiran posmen tu tau...wallahualam. bahkan camna posmen yang hantar surat kat rumah aku tu tau pun satu misteri yang masih tidak terungkai... nama puteri bongsu...NURUL.... tak boleh le bagi penuh nanti empunya diri saman balik aku.

tanpa syak lagi, berseri le sikit opis kami. kalau tak yang nampak kepala-kepala bulat (dengan rambut nipis), tunggul misai dan janggut, juga parut-parut bekas jerawat yang berserakan.. sekarang okay le sikit...alam mencari keseimbangan le agaknya. bermula perjalanan hidup yang colorful tak kirala samada untuk kami mahupun untuk puteri bongsu tu. harap-harap perjalanan yang menyerakah duri, miang dan penuh ranjau ni dapat kita sama-sama rentasi. berpautan dan bergandingan dengan bimbingan abang-abang yang memimpin di depan insyaAllah segalanya akan Allah permudahkan.

semenjak di opis baru, dengan suasana baru (termasuk dengan adanya puteri bongsu ni) maka aku pun semakin rancak je nak ke opis...syukurlah. kalau tak asyik nak melepak di library le atau ke mamak bistro. sedikit kegusaran mungkin bila si pegawai bandaran datang...(sebab aku dah kena sekeping surat saman parking tu). tapi takpe le...akan aku diikhtiarkan agar gusar ini berlalu. yang penting semua ahli keluarga 'fire-up' dan 'gear-up' dan semua fokus ke satu tujuan, satu matlamat dan satu cita-cita. syok bebb....syiookkk....syukran dan alhamdulillah. gitule....wallahualam.

0 comments: