Tuesday, May 08, 2007

sukan dimana jua anda berada

assalamualaikum...

hampir 3 minggu saya tak menulis....sepi jari ini. tapi akhirnya dapat juga menari-narikan kembali jari dan melontar-lontarkan kembali ide-ide (karut atau yang tak karut) ke sini. macam-macam bebb....notebook hantar service le, line down le.....ide kering le, kerja banyak le...dan macam-macam lagi. saya sekarang pun sebenarnya sedang 'berkabung'. berkabung sebab Chelsea dah tak dapat mahkota English Premier League lagi tahun ni. sedih brotherr...sedih. lagipun kan sticker penyokong setia Chelsea baru je beli dan lekatkan di cermin keta....dah kalah pulak. apapun takpe le...tahun depan depa cuba la lagi.

menyentuh pasal sukan ni....akhir-akhir ni macam-macam kejohanan sukan yang kita tengok di tv ataupun di akhbar-akhbar mahupun di internet ni sendiri. pasti yang kita tertarik jika yang melibatkan rakyat Malaysia kan? saya sempat le juga nengok final badminton untuk acara bergu kejohanan Singapore Open baru-baru ni. terkujat sikit!! mau tidaknya...bila dah dengan confidence menang set pertama..kalah pulak set kedua (walaupun fight gilerr). tense jugak melihat game tu...walaupun kita tahu kalau pasangan Malaysia tu menang pun bukannya diaorang nak kongsi duit kemenangan tu dengan kita...namun sokong tetap sokong.

nyatanya yang dilihat....pasangan 'senior' kita tu macam dah tak terhambat dengan gaya orang muda sekarang. letih dan hilang rentak terutama di hujung-hujung perlawanan...ditambah pulak dengan kederat mental yang mencungap maka completelah faktor-faktor untuk menjadikan mereka kalah hari tu (walaupun tanpa syak ini semuanya adalah penentuan Allah). apapun saya tak salahkan diaorang.....sebab diaorang sendiri tahu kalau menang hadiah duit lumayan dan kalau kalah kurang lumayan....jadi tentunya diaorang dah berusaha bermati-matian. apa yang perlu diaorang pelajari ialah menguatkan kederat mental dan dari siapa yang mungkin boleh diaorang pelajari....? dari jaguh squash nombor satu dunia - Nicol David....wallahualam

0 comments: