Saturday, December 20, 2008

tahniah le....Mawi & Ekin

assalamualaikum...

terpeleot sekejap seminggu dua nih....3 hari di LHDN, Melaka...2 hari team building di Gombak bersama Antah dan pastu hampir tiap-tiap hari dgn 'fertigasi', isteri & anak-anak. baru la ni dpt jenguk jap ke blog.

dlm pada dok cari-cari masa utk meredakan 'terpeleot' tu dpt gak saya tinjau-tinjau channel 106 Astro, menonton jejaka hebat si Mawi mengangkat akad, menikahi Ekin. memang nampak 'coool' le juga si Mawi...tak macam saya dulu-dulu, berpeluh hampir di segenap ruang badan. tahniah le Mawi...dan selamat le melayari bahtera perkahwinan tu. moga-moga kekal ke anak cucu.

kisah beliau dgn Ina (kalau tak silap!) dah tinggal sejarah. masing-masing dah dgn kehidupan masing-masing...baguihh le gitu. fokus le pada masa depan, nak jenguk ke belakang ...bolehh..tapi sekadar utk nak cari sedikit-sebanyak panduan, utk memudahkan perjalanan ke masa depan. bagi saya, cuma ternganga mulut je bila nengok 'perkahwinan' orang-orang glamour & hebat cam diaorng tu. dulu ternganga menengok si Erra dgn Yusri, pastu Dato Siti dgn Dato K & sekarang si Mawi dgn Ekin plak.

gegak gempita majlis-majlis diaorang tu semua. mahal, cun dan 'terkini'. terasa yg majlis saya dulu...kecil le sangat...tapi tetap alhamdulillah. sbb ada orng majlis perkahwinan tu pun takde!!?. takde sapa pun yg sponsor melainkan diri sendiri belaka & sedikit sebanyak pertolongan orang tua..hehh!. apapun, saya percaya yg kita semua dah ditentukan akan 'bahagian' kita masing-masing...dan kena sentiasa kita bersyukur dgn bahagian kita tu..kerana mungkin bahagian kita tu tanpa kita sedari lebih baik dari bahagian orang lain...wallahualam.

4 comments:

Unknown said...

kita tend utk tgk org yg lagi best dr kita, menginsafi kekerdilan diri.. tp sebenarnya, kalau kita lihat org yg kekurangan, kita akan bersyukur betapa beruntungnya kita....

KTS said...

pastinya hebat perkahwinan mawi-ekin... mawi jutawan... glamor plak tu... sume nak sponsor...

klu 5 thn dulu, mawi ngan ina kahwin, mmg takde sapa nak sponsor... org tak kenal..

itula... rezeki, ajal, maut semua di tanganNya..

p/s : seronoknya ekin... cuci kaki.. cuci tgn je... :D

nahmy said...

cik conf...
wlupun saya plak dah confuse atas komen u yg dah tak berapa menconfusekan itu tp betul le apa yg dikomenkan tu.

cik kutaksem...
itulah yg org tua katakan, tuah ayam nampak di kaki...tuah org sapa yg tahu...kan? tak caya? tanya dr tuah.

Jenama said...

salam perkenalan buat saudara nahmy, rupa saudara mengingatkan saya pada seseorang pernah kita jumpa ke sebelum ni.... nice blog ada masa sinngah lerrr ke blog saya he he he he he he he