Tuesday, February 24, 2009

penambah semangat

assalamualaikum...

menarik memang menarik. dlm kita tercari-cari cara nak memotivasi diri yg paling ringkas dan mudah bahkan yg 'termurah' sekali tiba-tiba ia berlaku dgn sendirinya. atau sebenarnya semua tu Allah dah atuurrr..

saya dlm perjalanan utk berdiskus sedikit dgn rakan ttg berkenaan dgn utk mendptkan projek kontrak latihan yg mungkin akan memakan masa selama setahun. kita berdiskus le sikit-sikit bagaimana nak berdiskus pulak di depan pihak yg nak beri kontrak tu. jadi bila jumpa dptle ceritakan benda-benda manis je...hehhe..he..

dlm perjalanan tu terbayangle perkara-perkara atau soalan berbangkit yg akan mereka tanya. berdebar tu takdela sbb masing-masing dah tua. tapi kita ni kekadang tu perlukan juga 'well-wishes' dari sesapa pun hanya utk menambahkan semangat. tiba-tiba dlm dok driving tu ternampaklah juga akan wishes yg datang dari arah yg tak disangka-sangka. "alhamdulillah, ada juga yg mengucapkannya pada aku ni"...gitule desis di hati..

Photobucket

the rest is history. insyaAllah, ada rezeki ada umur...dapatle kita meng'carried-out' projek tu utk selama setahun. ada le sikit rezeki anak-anak. itule perancangan Allah. kita merancang, Allah juga merancang tapi perancanganNya lah yg paling baik....wallahualam.

8 comments:

KTS said...

comel betul van tu...

aku pun nak wish... "good luck... better luck... best luck.."

nanti jgn lupa aku :D

nahmy said...

cik kutaksemp...
itu van, u tak tgk org dlm keta blkg van tu. masyaAllah!! lagi comel gilerrr..

Tie said...

Alamak !!

Tak dapat tgk yang comel tu...

gambar loading separuh je..hu hu...

Yunus Badawi said...

Tahniah nahmy dah boleh tidur lena sbb projek dah dlm tangan. Semoga dpt disempurnakan dgn jayanya dan membawa pulangan yg diharapkan.
Saya masih tercari2 projek. Bila van tu nak lalu depan kereta saya agaknya?

nahmy said...

tie..
gambar loading separuh tu pun...ramai jiran-jiran pada jiran saya yg kata comel tahap cipan...tp taklah cam cipan okeyy!!

pak YB..
saya akan cuba beritahu empunya van tu utk round area rumah u plak...jgn risau ye. cuma saya kena cari dululah van tu...

Iliana said...

wahhh...mcm tu, boleh la sy praktikkan..dpn katil s ada almari..kalau tampal 'ceriakan harimu' dekat almari tu pn ok gak ye..bagun je dah mood ceria hehe

Tirana said...

Selamat berjaya dari saya juga...

p/s Nahmy, terimakasih atas kunjungan ke blog saya dan terimakasih juga pada komen yang diberikan. Salam kenal dari saya.

nahmy said...

cik e-lee..
mmg boleh cik e-leee, tp lg best klu ia dtg dr org lain ke...

tira..
syukran jazakallah...anytime. saya pun hargai setingginya kunjungan you ke blog marhaen saya nih