Thursday, March 13, 2014

perkara lain pun kena pikir juga bro...!!

macam-macam teori konpirasi, andaian dan cerita yg kebelakangan ini kita tengok muncul satu-persatu berkenaan tragedi kehilangan MH370 ni. rupenya negara kita memang tidak ketandusan bab-bab ni. aku sendiri pun dah berhenti tengok TV dan baca cerita berkenaan andaian...kupasan..kajian samada dari mereka yg ada kredibiliti atau yg memang takde kredibiliti. satu aku letih sebab lepas dengar diorang punya kupasan dan andaian tu aku pula kena buat kupasan dan andaian berkenaan apa yg diorang tu ceritakan. yg keduanya aku takut otak kecil aku ni rosak!

cuma yg terbaru aku suka tgk geng-geng mamat kreatif ni meniru gaya si Raja Bomoh tu. kekreativitian (ada ke perkataan ni dlm kamus dewan?) yg mereka tunjukkan amat menyegarkan fikiran dan menceriakan. bukanlah sampai kita hilang simpati kepada keluarga mangsa MH370 tapi sedikit sebanyak taklah berat sangat kepala hotak ni.

kita sebenarnya pun memang banyak perkara lagi yg 'going concurrently' dgn cerita MH370 dan semua tu juga memerlukan sedikit perhatian, renungan mahupun tindakan dari kita...seperti camana nak cari sumber air. macamana nak jadikan harga ayam yg RM1 (yg di tayang oleh PM tercinta kita baru-baru ni) kekal selama-lamanya di mana-mana jua. atau camana nak halang doktor-doktor dari menaikkan kos rawatan...rasanya ini juga perlu utk kita sama-sama memikirkannya.

wassalam,
nahmy.

0 comments: