Sunday, September 10, 2006

suara bingit yg membahgiakan

assalamualaikum...

Photobucket - Video and Image Hosting
teruk aku kena jam hari ni. dari 5.30 petang hingga ke 7.00 malam. dimana? di Rawang di kawasan nak ke Templer Park. kami dah hampir 5 tahun bermastautin di Rawang. perhh...hari ni punya jam..memang teruk seteruknya. mungkin sebab hari Jumaat dan orang pun turut sibuk nak balik kampung ikut jalan lama (untuk ke utara). sabar dah memang hilang, cuma ada sedikit kewarasan yang menghalang aku dari park kereta tu kat tepi (atau di tengah-tengah jalan) dan berjalan kaki balik! Rawang kalau bab jam ni sebenarnya dah boleh di masukkan ke dalam senarai tempat-tempat menarik untuk dilawati sempena Tahun Melawat Malaysia 2007 – hanya kerana jamnya sahaja!! macam kita tahu Larut adalah kawasan paling lembab dengan hujan yang kerap maka Rawang adalah kawasan yang hebat dengan jamnya..mungkin pelancong boleh pakat-pakat duduk tepi jalan masa berlangsungnya jam tu dan tengoklah gelagat pemandu-pemandu kenderaan yang sedang menghadapi jam tu. malahan diorang boleh amik gambar lagi.

yang aku sedikit gusar adalah anak-anak, lambat lagi le mengambil diorang dari nursery dan hari ni memang lambat teruk pukul 8.00 malam baru kami tiba menjemput mereka. adusss...kesian menengok diorang ni.. dalam kereta semasa nak sampai di nursery tu..sikit punya resah, geram, panas hati, rasa tak puas hati dan bermacam rasa lagi dah aku luahkan dek kerana lambat berbangat mereka membesarkan jalan yang jam tu (termasuklah JKR, PBT juga Kerajaan dan kontraktor yang sibuk dok buat kerja pada waktu puncak camni). yang jadi mangsa isteri disebelah..nasib baik dia jenis yang senyap je. namun aku memohon padaNya agar sampai selamat, dapat jemput anak dan dapat pula kejarkan Marhgrib.

masuk je anak-anak ke dalam kereta lega aku rasa. penat hilang, gusar pun hilang. dada yang sedikit sakit mungkin sebab tension hilang serta-merta bila dengar anak aku yang perempuan (my little princess) tu mengomel..” adik dah patah kepalala abah...tunggu lama abah dengan mama “....(dia cakap ada bunyi lain sikit sebab pelat). patah kepala?..he,he..he agaknya sakit leherla tu sebab terjenguk-jenguk di tingkap nursery tu untuk melihat samada kami dah sampai ke belum. Lepas dari ayat pertama tu...maka tak habis-habisla mengomel, mengadu dan bercakap tak henti-henti. yang abang dok relaks je...(dia jenis diam). menyanyi pulak si adik ni...membingitkan telinga aje! ntah apa-apa yang di nyanyi aku pun tak tahu butirnya..tapi yang penting yang bingit itulah yang menbahagiakan. yang lagi best bila sampai je kat rumah aku terus peluk si adik tu...tenang rasanya..yeelaa.. budak sekecik dia memang syok di peluk sebab kita ni orang dewasa banyak cas-cas negatif dan bebudak cam dia banyak cas positif (sebab dia takde sifat/penyakit mazmumah seperti dengki, khianat, iri-hati, panas-baran dan macam-macam lagi). bila cas negatif yg banyak tu jumpa cas positif maka balance le balik cas-cas negatif tu. itulah keagungan Allah Azza Wajalla dan bila dah lepas peluk anak-anak, mak pada anak-anak tu pulak le kita peluk...cuma malam-malam sikit le... wallahualam.

2 comments:

Farid Othman said...

Assalamualaikum...
Dah besar anak-anak ko ye... Begitu pantas masa berlalu. Bila nak tambah lagi seorang? Peluk mak dah selalu, takkan masih menggunakan alat 'pelindung'... Apapun, setiap subuh aku akan selalu mengingati ko... Selamat

nahmy said...

wa'alaikumsalam bro farid...

the next one? insyaAllah akan di usahakan. masanya akan tiba....jgn gusar...ente tu pun bole gak mengikut jejak kan? subuh? ingatkan Dia dulu pastu baru ingat kat ana....(atau apa2 yg ana buat sewaktu subuh tuu...)..wassalam