Wednesday, February 15, 2012

jangan ketepikan hak mutlak itu!

assalamualaikum.....

dah buat checking di mana anda mengundi? saya sendiri belum lagi. insyaAllah dlm masa terdekat ni kot. siapa pun yg kita nak pilih atau nak undi itu tak jadi hal...yg penting mengundi. ambillah bahagian dlm pembentukkan kerajaan...kerana itu adalah hak kita sbg rakyat. kerajaan itulah yg kelak akan menentukkan corak kehidupan 'dunia' kita....samada kerajaan yg menang itu adalah yg kita pilih atau bukan yg kita pilih.

jgn sesekali kita menidakkan hak kita yg 'mutlak' itu dgn kita rasa mengundi itu bukanlah 'penting' sgt pun. jangan brooo...rugi kita. ada orang dok kata rugi je undi sbb yg kita undi tu kalah...tapi tahu ke kita yg kita nak undi tu akan kalah?? tak tahu bukan?? jadi undi je la. kita tak boleh duduk atas pagar sepanjang masa...choose your side, be bold and be brave about it. like what Einstein said,"it's not the successes make a man, its the values". dan 'value' apakah yg kita ada kalau nak mengundi pun tak nak?

tak kisah tentang kekalahan tapi perinsip dan nilai perlu kita junjung. winning isn't always a victory, losing isn't always a defeat. and die trying is much-much more better than die standing! dah lama kita merdeka, dan hak mengundi itu adalah sesuatu yg diperjuangkan dalam kemerdekaan itu sendiri....bermakna jika tidak mengundi maka kita belumlah secara hakikinya 'merdeka' lagi. selamat mengundi......wallahualam.

4 comments:

Tirana Mutiara said...

marilah mari...kita mengundi...hehehe..

cikguNae said...

sudah semak... Kawasan Ustaz Azizan

Balqis Riza said...

sudah daftar! sudah semak!

nahmy said...

tirana...
ye kak...marila mari..

cikgunae..
alhamdulillah..

balqis...
chanteekkkk....!