Sunday, September 19, 2010

di pagi hari ini..

assalamualaikum...

yaa!! di pagi hari ini dpt gak saya bersantapkan nasi lemak di waktu sarapan tadi. nasi lemak mmg dah lama tak pekne...hampir sebulan woooo.. alhamdulillah...dpt gak pekne. beli yg biasa, singgit dua posen sebungkus je...tapi beli 5 bungkus. 2 bungkus utk santapan sendiri..al-maklumlah! lagi pun bila pekne nasi lemak tu dgn serunding daging..terasa lain macam plak. macam..macam...syok tak terkiralee...






nasi lemak skrg ni ramai yg pekne dah tak kira waktu...saya pun camtu juga. sebelum puasa pun dok pekne nasi lemak tak tunggu di pagi hari...malam hari pun dah pekne. tapi bila dah lama tak pekne dan kemudian pekne balik di pagi hari cam hari ni...rasa lain plak. mungkin elok (juga bagi sayala..) di makan di pagi hari cam cara tradisi tu.

dulu saya tak gemar pekne di pagi hari nasi lemak ni...sebab takut mengantuk...tapi hari ni ok plak. tak mengantuk..mungkin sebab ada nescafe dgn serunding daging tu kot? apapun... memang indah pagi ini. cuma bab pekne dua bungkus sekali gus tu nak kena dielakkan. yeela..kolestrol nasi lemak ni pun boleh tahan jugak. jadi sebungkus tu pun dah kira banyak le tu...cuma entah...tiba-tiba pagi ni terasa 'geram' plak. gitule...wallahualam.

9 comments:

Abd Razak said...

Salam..

Suka nasi lemak erk..

Saya tak berapa suka, kekadang ingin juga nak makan belilah sebungkus tapi jarang habis..

Tie said...

Ooo... nasi lemak.

Tie suka gak, tapi.. memang bila dah makan mesti nak guling-guling je, hehehe...

Afida Anuar said...

Salam nahmy..amboiii sampai 2 bungkus nasi lemak tuu..

saya kalau makan nasi lemak pepagi..cepat je mata ni nak layu..hahaha

Ku Tak Sempurna said...

cukup ke pekena 2 bungkus tu??


:D

luahfikiran said...

SALAM,
BIASALAH TU ! LEPAS MAKAN, BARU TIMBUL MACAM2 INGATAN ! LF SELALU BEGITU.

DrSam said...

salam. jarang sebenornya makan nasi lemak. tapi bila dah takde peluang nak makan dan di kejauhan ni...memang meleleh air liur baca blog ni.

MaizaC'Joe said...

salam

suka nasi lemak ya.. maiza tak la sangat.. maiza klu breakfirst makan nasi lemak.. mula la tersengguk2..

Rozita said...

suka nasi lemak
tu pasal sy byk lemak :)

nahmy said...

abd razak...
suka sgt tu idakle..cuma kekadg tu geram..

tie..
wow..ini stail baru ni...pas mkn guling-guling!

afida...
2 bungkus tu...cam satu je...sbb dia 'kecik...hehe

KTS...
cukuple utk hari tu...hari-hari lain tak taule..

luahfikiran..
benar stu...lepas mkn baru perasan yg dah mkn 2 bungkus tu...hehe

drsam...
biasale tu...bila jauh terasa mengidam je...kan?

maiza..
mkn yg tak 'lemak' sgt le...kurang tahap mengantuknya tuh

rozita..
byk lemak??...hermmm...no komen