Saturday, November 02, 2013

yeayyy!!...kaya dan semakin kaya..

jar-jar bink :    bro obi-wan kenobi...ko ada baca senarai businessman melayu terkaya tahun ni?

obi-wan kenobi :    takde la bro jar-jar bink. kenapa bro?

jar-jar bink :    ko tengok kat sini, seronok bro tengok orang 'kita' ramai yang kaya camni

obi-wan kenobi :    apa yg serhonok nye? ko dapat 'sikit' ke dari diorang tuh??

jar-jar bink :    takdela dpt apa-apa...cuma semangat je nak jadi cam diorang tu. ye..la tekun berusaha.

obi-wan kenobi :    ohhh...bab semangat tu...aku setuju, dan bab diorang tolong orang susah, bayar zakat cari rezeki 'halal' tanpa kita ketahui pun aku setuju...tapikan...

jar-jar bink :    tapi apa bro?

obi-wan kenobi :    bab rezeki halal tu...aku musykil sikit yg sorang tu sebab kita semua tahu dia ada bank...dan bank dia buat transaction boleh kata semuanya base on interest...kan interest tu 'riba'. hmm...mmglah dia ada perbankan islam...tapi..

jar-jar bink :    tapi apa lagi bro?

obi-wan kenobi :    hmmm...biorle bab 'halal' tu...satu benda yg ko perati jar-jar bink ialah senarai ni dah hampir 10 tahun orang yg sama...jadi sebenarnya ekonomi orng kita tak berkembangle..lagi satu..

jar-jar bink :    apa lagi bro...

obi-wan kenobi :    diorang ni tersenarai sebab satu takde orang baru masuk senarai dan satu lagi sebab diaorang dari kaya jadi semakin kaya...itu aje..

jar-jar bink :    herkk!...betul la cakap lu bro...tak jadila aku nak cari semangat dari diorang...baca kisah abdurrahman b. auf dan dptkan semangat dari sahabat-sahabat Rasulullah yang lain pun lagi baik..

obi-wan kenobi :    jomla bro...kita pekne teh...sambil kayakan mamak plak..kehkehkeh...

1 comments:

Mohamad Zaidon Ahmad said...

Salam Bos.. ape kabar, ni zaidon, ingat lagi ke.. kita penah study forex. Nanti bagi la nombor phone balik.. atau mesej saya 0124278621.