Monday, February 26, 2007

ramai-ramai kita 'happy'

asssalamualaikum.....

apa yang lebih 'happy'kan kita? kita sendiri rasa 'happy'? atau bila kita berjaya 'happy'kan orang?......okayla...bagi saya kita kena happy dulu lepas tu barulah kita boleh happykan orang lain... tapi kalau in order to be happy you kena dulu happykan orang lain maka bagusle....bahkan ada setengah orang memang macam ni fesyen dia...oraiitt juga le tu

jangan kisah sangat atau janganlah fikir sangat cara-cara nak happy tu, yg penting happy. kita jgn complicatedkan bebenda tu semua.

saya sendiri kekadang tu atas sebab yang bukan-bukan boleh tetiba rasa happy. nak tahu sebab yang bukan-bukan macam mana? macam tengok orang yang kejar bas...akhirnya dapat naik bas tu...atau satu lagi bila tengok kawan datang ofis pakai baju berseterika....segak dan kemas (walaupun masa tu diri sendiri kurang segak dan kemas....tapi bergayaaa).

jadi untuk happy bukanlah satu benda yang susah sangat....cuma jangan 'pre-occupied' dengan benda yang tak dapat menghappykan kita...bahkan kekadang tu...kita kena tahu juga jika bebenda tu tak dapat menghappykan kita takle pula bermakna bebenda tu tak dapat menghappykan orang lain....kan?

lagi satu...saya kalau dapat tahu sapa la yang telah mencipta perkataan 'happy' ni...saya rasa macam nak belanja makan sate samuri si dia ni. kerana perkataan ini adalah antara perkataan yg paling positif pernah dicipta.....wallahualam

0 comments: