Sunday, September 27, 2009

serba baik di hari baik, bulan baik...

assalamualaikum...

seronok gak, bila di hari baik bulan baik...penyamun pun baik. kalau dia tak menyamun lagi baik kan? takpale mungkin ini adalah langkah 'kecil' sbg permulaan untuk dia terus jadi baik selepas ni...kita doakan je.














berita lanjut boleh le baca kat, http://lagiberita.blogspot.com/

dari RM14000 dia cuma amik RM1000 je...memang dia penyamun yang berhemah atau dia 'ditak-nampakkan' oleh Allah akan RM13,000 lagi tu...welll...segalanya mungkin! semoga kehemahan penyamun ini akan menjadi ikutan penyamun-penyamun lain.

cuma di hari baik bulan baik cam Hari Raya ni yg tak berapa baik ialah statistik korban kematian akibat kemalangan jalan raya dan yg putus-putus jari sebab main mercun tu. yang ni tak tahulah bilakah akan menurun bilangannya. mungkin mereka juga boleh tiru sipenyamun tu dalam hal-ehwal nak jadi baik...kalau jadi baik pun bukan orang lain yg dapat faedah tetapi diri sendiri gak. yg putus jari contohnya(terutama jari cincin) esok-esok amat terasa bila nak pakai cincin masa kahwin...jadi sempena hari baik bulan baik maka berpusu-pusulah kita utk jadi baik, semoga kita 'esok' tergolong dlm golongan mereka yg baik-baik....wallahualam.

6 comments:

Tie said...

Tie ada baca tadi.... rezekinya ada lagi, hehe...alhamdulillah..

Yunus Badawi said...

Kalau dia tak menyamun terus lagi baik. Semoga timbul keinsafan kalau dia baca berita ni atau blog awak ni (penyamun pun baca blog eik hehehe).

Zul-Elle said...

Salam Lebaran 1430 tuan,

Penyamun yang dapat Hidayah Allah di kemudian hari jauh lebih baik daripada orang alim tiba2 jadi maling!
Moga kita semua tetap teguh beriman kepada Allah, Tuhan nan Esa dan kesudahan yang baik pastinya - Mati dalam IMAN!

theconfused said...

heheheh.. adalah hikmahnya tuu..

salam eidddd.. :)

zai said...

salam najmy..

satu keberkatan bulan ramadhan yang tidak disedari antaranya ialah orang merokok boleh pula menahan diri dari merokok sehingga berbuka puasa..sebenarnya ia telahpun merupakan satu latihan yg baik utk meninggalkan terus dari tabiat merokok tapi lepas bulan puasa keberkatan bulan mulia tersebut tak pernah pula diambil iktibar oleh oranglain...sangatlah rugi orang2 yg sebegitu kan ?

Terima kasih krn kerap singgah memberi komen kat blog saya..

nahmy said...

tie..
betul tu klu Allah dah kata ada rezeki lagi...maka adalah tu

pak YB..
semoga timbul keinsafan dia bila baca blog ni...eewaahh!!

tuan Zul..
betul dan betul sesgt tuh..jgn kita pikir kita baik je memanjang...ujian pasti tiba

cik conf..
tentu ada hikmahnya...

zai..
gitule kita...kena amik keberkatan dari hari & bulan baik...utk jadi baik