Monday, February 15, 2010

canggih yg tak kena tempat

assalamualaikum...

alamak! klu scanner yg sama di guna di airport kita camna agaknya ye..?...atau ntah-ntah memang dah ada guna. penggunaan scanner camni bukan saja berkemungkinan menyalahi hukum Islam bahkan dari segi hak asasi manusia. elok-elok kita beli baju cantik-cantik, mahal-mahal untuk menutup badan tetiba bila lalu melepasi scanner tu kita jadi bogel plak.

















bukan saja melanggari hak asasi manusia tetapi merupakan satu pencabulan di 'siang hari'. habis kita yg lalu melepasinya dicabul terang-terangan. yang duduk memerhatikan plak camna? asyik bebenoor le kejenye tuh...nak tinggal pergi 'lunch' pun mungkin susah...lebih-lebih lagi bila tengok yg sedang berbaris utk di'scan' tu adalah peserta-peserta pertandingan ratu cantik....pergh!!...perut masuk angin pun takpe le!

kepada badan-badan yang berkenaan, yg terlibat secara langsung dengan keselamatan di airpot kita ni...cuba-cubale cari alat-alat pengimbas yang lebih canggih tetapi bukan yg canggih cam alat yg ada di aiport Heathrow ni. cari le alternatif lain. rasanya bab teknologi ni banyak lagi negara atau syarikat yg boleh mengeluarkan mesin pengimbas yg lebih canggih tetapi dalam masa yg sama tidak melanggari hak asasi manusia. atau kita sendiri mungkin boleh menciptanya...wallahualam.

7 comments:

Tirana said...

aduhai...kalau buat scanner macam tu...rasanya tak naik kapalterbang la jawabnya...hehehe

Afida Anuar said...

erkk...mmg nampak 'serba-serbi'!! alahaiii...

maiyah said...

hehe.. yg tukang monitor nya sronok le hari2

DrSam said...

otak-otak kapitalis ni yang patut kena scan dulu. Syak wasangka melampau.

zue said...

salam nahmy,
rasanya m'sia tak pkai scanner utk org kan. org yg jaga scanner ni puas le dpt nengok.

nahmy said...

tirana...
masih bole...tp bila lalu scanner tu tudungle pakai tgn tempat2 yg mana patut...klu sangguple

afida...
serheba-serehbi nampak...terpeleot kita

maiyah...
itule pasal..tukang monitor cuma sediakan eye mo je...letih titik - letih titik

dr sam...
betul doc...otak kapitalis yg merosakkan!

zue..
t.kasih atas kunjungan. klu m'sia dah pakai mungkin riuh dah kot

Iliana said...

dgn itu, sangguplah daku utk x menaiki flight hoho~