Friday, May 06, 2011

keluhan pertiwi di boleh-land

assalamualaikum...

amacam tajuk entri tu? boleh buat tajuk pilem tak?

sibuk+malas+takde ilham = tak update blog. itulah saja formulanya. sibuk tu takde la sgt...tp lebih kpd malas dan takde ilham. antara malas dgn takde ilham tu...rasanya malas lebih menguasai. apapun ini semua masalah 'dalaman' sendiri tak payahlah nak citer lebih-lebih...nanti org kata mengada-ngada plak.







byk yg berlaku kebelakangan ini kat 'se-antero dunia' ni. dari citer sumpah...ke citer mamat William dan Kate tu kahwin, kematian Osama dan ke citer yg bertunang dibunuh. mmg menggusarkan...tapi yg paling gusar adalah 'kenaikkan' harga makanan di 'boleh-land' sendiri. saya dan isteri hari tu adalah pi ke warong yg biasa ada jual nasi lemak di ptg hari di tempat kami ni. di sbbkan anak sulung suka mkn sotong maka saya kata org rumah belile lauk sotong...tp bila dia masuk dlm keta dia kata dia beli lauk kerang sbb org yg jual tu dah tak jual sotong...sebab harga sotong mahal sgt! dia takut nak jual...sbb transfer price mesti mahal jugak nanti...adess..

itu baru satu brg...lain-lain barang..lagi letih. dan ada plak terdgr yg petrol nak naik harga (harap2 ini hanyalah berita palsu!). entah camna la kita esok-esok gamaknya. harga barang naik tak pernah turun tu. semoga Allah permudahkan segala urusan hidup kita semua. hadapilah ia dgn ceria sentiasa...wallahualam

4 comments:

Afida Anuar said...

Nahmy, serius kos hidup kat Malaysia ni gila2 tinggi. Kat Singapore, UK pun tak macam ni....

ni ada yang nak kena turun ni...errr..

maiyah said...

assalam..
mmg naik dah hrga.. pening jg ni :)

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Kesian kat orang yang berpendapatan sederhana. Namun, rezeki semuanya dari Yang Maha Pemberi Rezeki

nahmy said...

afida...
yg kat atas kena turun le sekali-sekala. yg kat bwh kena naik le sekala-sekala...jd masing2 tahu 'tinggi-rendah' keadaan tu..

maiyah...
pening yg ni takde ubat oooo...

abd razak..
wa'alaikumsalam. kpd-Nyalah kita mengadu..