Thursday, June 30, 2011

pelikkan...

assalamualaikum..

pelikkan...
bila kita rasa cam malas masa tu-lah banyak kerja nak kena abiskan
bila bersemangat dan rajin takde pula kerja-kerja yg banyak ni datang

pelikkan...
bila kita cam malas nak sokong...alih-alih menang pula team bola kita
masa kita seronok dan bersemangat sokong takde le pula diorang nak menang

pelikkan...
bila kita nak peluk anak kecil tu kelam-kabut dia lari pulak
masa kita tak terasa nak peluk sesapa...alih-alih ada pulak orang peluk kita

pelikkan...
bila terasa nak tengok TV, entah apa-apa cerita yg diorang tayangkan
bila tak terasa nak tengok...pandai plak diorang tayang program yg bagus-bagus

pelikkan...
bila kita ada lebih sikit duit tak teringat pulak nak bayor hutang yg mana patut
bila duit dah langsai masa tu-lah teringat macam-macam hutang yg belum bayor

pelikkan...
bila perut kenyang dan selera tak berapa nak ada mcm-mcm makanan sedap yg terhidang
bila perut lapor...balik-balik yg ada maggi...balik-balik maggi...adess!

pelikkan...
bila lepas subuh tu terasa nak breakfast nasi dagang le, lontong le
bila tiba amik breakfast...terus masuk kedai mamak pekne teh tarik dgn roti kosong

pelikkan...
bila terasa cam malas nak mandi masa tu la air elok nyaman dan suam-suam kuku
bila elok terasa nak mandi...perkhh! punyale sejuk air...grrr

pelikkan...
bila sakit terasa cam maut dah dekat masa tu-lah terpikir yg amal-ibadah sikit sgt
bila dah sihat boleh tangguh pulak bab-bab nak memperbanyakkan beramal-ibadah



pelikkan...atau memang dah camtu...wallahualam

8 comments:

Afida Anuar said...

Pelikkan...
sekarang ni bila pakai baju bersih kena tangkap.
Yang tak pakai baju terdedah sana sini tak kena tangkap pulak...



Pelik memang pelik..tiada yang pelik melainkan yang pelik-pelik belaka...hikhik...

Abd Razak said...

Assalamualaikum...

Saya pun selalu perhatikan begitu, masa kita nak cepat ke masjid ada jer menghalang tapi bila waktu solat lagi jauh cepat jer sampai ke masjid takder halangan...

JARI YANG TERBARAI said...

gua pelik bila kerja je ngantuk, masuk kuliah je ngantuk

Tie said...

Kita dah tak pelik lagi.

Semuanya angkara Syaitan.

Kalau nak buat benda2 baik memang banyak halangannya, ngantuk la, malas la... lupa pun ada.

Tirana said...

Pelik juga bila memikirkan...
masa kita mengutuk orang, bukan main sedap lagi sampai bersembur air liur tapi bila orang mengutuk kita, pandai pulak kita marah...hehehe

shameel Iskandar said...

Lagi pelik, pakai baju bersih diharamkan, tapi nonton vcd lucah dan lukis kartun hina hukum islam dihalalkan oleh KERAjaan.

Admin P@P said...

Assalamualaikum.
Memang banyak perkara yang pelik berlaku di zaman mutaakhir ini. Hinggakan bila seseorang itu nak melakukan sesuatu yang baik, dia kena banyak kali fikir dan kadang-kadang tak jadi nak buat baik kerana bimbang akan menerima 'bala'.

Buat baik berpada-pada...

TQ

nahmy said...

fida...
yg pakai terdedah tu nanti adale juga yg 'menangkapnya' nanti

abd razak..
w'salam. itu yg pelik tu...tp semua itu mungkin ujian Allah

jari...
ooo...itu penyakit saya gak masa belajar dulu tu

tie..
memang tu...mesti ada je halnya klu nak buat benda baik

tirana..
ini bukan pelik lg dah kak...ini mmg sengaja tu

shameel...
mmg pelikkan...? yg bersih kita nak dia suruh kita amik yg kotor plak

admin p@p...
gitula...diakhir zaman. cuma kita minta Dia pimpin kitala...insyaAllah