Thursday, March 20, 2014

insyaAllah...dah tak lama lagi tu...

adalah sikit sembang-sembang aku dgn beberapa rakan tempohari pasal MH370 ni. diorang tanya apa pula aku punya teori? aku cakap kat diorang dan kat sini juga aku nak cakap yg aku memang takde teori...takde andaian atau dok pikir-pikir camana MH370 tu boleh hilang. kalau ada teori pun apala sangat dari otak kecil dari orang 'kecil' cam aku nih. if you don't know how to lead...why bother...just be a follower. jadi aku cuma ikut je apa yang geng-geng cerdik pandai tu dok cakap dalam tv, akhbar dan radio.

tapi aku ikut perkembangan isu ni. dan yg terbaru perihal satelite Australia yg ada kesan sesuatu seperti kapal terbang di perairan Selat Melaka tu. aku harap dalam beberapa hari yg mendatang ni selesai dan terungkailah kemelut kehilangan MH370 ni...mudah-mudahan. camana kesudahannya...itu aku reserve my comment.


cuma yg aku sedih sikit perihal bebudak yg meninggal kat konsert Festival Muzik di Bkt Jalil tu. yg 239 orang dalam MH370 belum tentu baik-buruk keadaan nasib mereka...alih-alih yg terkinja-kinja dalam situasi aman-damai plak yg meninggal. tapi nak cakap banyak pun...benda dah jadi. kepada keluarga si mangsa...takziah dan bersabarlah. klu ada anak-anak remaja yg lain tu...perati-peratikanlah. kita mak-bapak dalam 'tak kerja' (duduk kat rumah pun) kita kena 'kerja' gak. kerja nak bagi anak-anak tu jadi 'manusia'. masa aku remaja dulu aku rasa mak-bapak aku tak seberat mana 'kerja' diorang tu pada aku berbanding dgn aku yg kena tungkus-lumus 'kerja' utk peratikan anak-anak aku ni...masing-masing bahagian masing-masinglah bro...kan?...kan??

wassalam,
nahmy.

1 comments:

Kesuma Angsana said...

teruskan doa2 kita yer