Saturday, April 19, 2014

sensitiviti...benteng 'pertahanan' kita yg terakhir??

kalau dipikir sekali lalu...apa yg tinggal pada umat Islam untuk mempertahankan Islam itu sendiri? di mana-mana di dunia sekarang ini kita lihat Islam ditindas, dicaci, dihina, dikatakan kejam, kolot dan sebagainya. sebahagiannya datang dari yg bukan Islam (mungkin kerana mereka tidak faham Islam) tetapi sebahagiannya pula datang dari mereka yg dah memang Islam (ni mmg kes sedih).

setiap orang Islam yg sayangkan Islam itu kena cuba sekiranya (kalau dah tak mampu mempromosikan Islam) mempertahankannya pula. setiap kita yg mempertahankannya pula bukan dengan setiap orang memikul senjata....meriam, senapang, pedang atau panah tapi gunakan AKAL (dengan HUJAH yg bernas dan baik) atau gunakan HATI (dengan SENTIMEN dan SENSITIVITI). boikot, tidak menyokong atau tidak mengagungkan perkara-perkara yg disanjung oleh golongan yg benci atau tidak membantu Islam itu rasanya adalah senjata 'saraf' yg boleh kita gunakan. maka gunakanlah secara BAIK dan BERHEMAH.

kita suka, tapi yg mana kita perlu lebih suka...atau orang putih kata, "we adore...but which one we should adore most?". "this is important but which one is the most important one?". saya bukanlah cerdik dalam hal ini tapi dengan kadar kecerdikan (yg rendah) yg saya ada ni rasanya pada saya takde benda yg lebih penting dari mendahulu Allah, Rasul dan agama-Nya. seperti yg saya kata...saya sendiri belum lagi dapat mempromosikan, mengwar-war dan menyebarkan Islam tetapi saya tidak pula cuba untuk tidak mempertahankannya.

so, I know you adore both...but which one you adore most? this...




....or this..............






wassalam,
nahmy. 

7 comments:

shameel Iskandar said...

sekudarat yang mampu dan sedaya yang boleh kita wajib mempertahankan islam. Jika tidak mampu dgn kekuatan senjata, setidak2nya dgn kekuatan ekonomi.

Anonymous said...

dalam maksudnyer ni... sesuatu utk kita fikir2kan yer

Anonymous said...

dalam maksudnyer ni... sesuatu utk kita fikir2kan yer

Unknown said...

As salam Bos. apa khabar, semoga sihat2 selalu. ni zaidon.. ada masa mesej la saya, 012-4278621, kalau call tak angkat, bos mesej la sbb saya keja kmpng, kadang2 line tak ok.

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

mommysihatanggun said...

Moga kite semua sedar

blockchain number said...

User blocked issue in Blockchain
Is your Blockchain account blocked? Blockchain Toll Free Number
Are you into such a big error and above that, you know no tricks to resolve this? If you have no idea about the problems, you can always call on the Blockchain support phone number at 1-888-764-0492 which is accessible 24/7 and users can put their queries in front of professionals who are responsive and know the possible tricks to deal with trivial or complex errors.
Blockchain customer support number
Blockchain Number
Blockchain Contact Number
Blockchain Toll Free Number
Blockchain Support Number
Blockchain Phone Number
Blockchain Helpline number
Blockchain Support Phone number
Blockchain Customer Support
Blockchain Customer Service
Blockchain Customer Service Number
Blockchain Wallet phone Number
More visit:- https://www.cryptophonesupport.com/wallet/blockchain/