Tuesday, May 12, 2009

cerita pasal babi

assalamualaikum...

bersempena H1N1 atau swine flu yg sedang berleluasa marile kita ikuti apa yg Joel Osteen cerita pada mat-mat saleh tentang babi.



apapun setiap kejadian pastinya Allah yg maha tahu hikmah disebalik penciptaannya dan pastinya kita tidak membenci penciptaanNya itu...wallahualam.

7 comments:

arsaili said...

salam..kita tak sepatut membenci, sebab khinzir pun makhluk ALLAH..cuma kita perlu menghindari apa yang ALLAH larang..dan pasti apa yang di larang itu, ada hikmahnya..

theconfused said...

benda yang Allah larang, pasti ada hikmah disebaliknya...

tapi mesti ada sebab kenapa diciptakan.. :)

Faridrashidi said...

Tak semua haiwan boleh dimakan :)

kayteeze said...

Ha ha....dulu (masa sekolah)pernah seorang budak kristian beritahu Tie apa yang tuhan jadikan boleh dimakan termasuk babi (kes orang islam tak makan babilah tu...) Tapi Tie diam je.. masa tu tak tahu nak cakap apa.

Tapi sekarang dah cerdik sikit. Setiap kejadian tuhan ada buruk dan baiknya... Ada positif dan negatifnya. Kita kena jauhkan yang buruk kerana ia adalah untuk kebaikan kita... he he...

Basuh Baju said...

tak pasal2 harga ayam naik skrg.haha

tp agaknya nama selesema babi tu dah ditukar kpd Influenza A?

MAZEMIE MAZ said...

Dia lebih tahu, tp manusia tetap lalai dan layu...

nahmy said...

arsaili..
betul tu...bukan hak kita utk membenci kejadian ciptaanNya.

cik conf..
sebab ada cuma kita masih tercari-cari..

farid..
dah semestinya..ikut saja panduanNya.

kayteeze..
bila dah ada info2 camni barulah senang kita nak 'bersemuka' dgn mereka..

basuhbaju...
semenjak isteri yg semakin sarat ni..takde org lain le yg tulun isteri basuh baju...melainkan diri sendirile..

maze...
adakah kita mmg jenis yg lalai sentiasa...tidakkah ada peringatan yg kita lalai nak cari dan 'adapt'..