Saturday, May 02, 2009

bualan serius anak & bapak

"abah kuar nanti nak ikutlarrr.."
"alaa...abah nak kunci gate depan tu je"
"nak ikut gak...nak tengok bulan"
"hahh...jomla...abah nak kuar ni"
"jom bah...jom"
"erhh! adik bulan takde la.."
"bulan pegi tempat lainla abah"
"pegi mana pulak?"
"dia pegi jalan-jalan...nanti dia balikla"
"hmmm...."
"tapi anak bintang banyak abah"
"mak dgn bapak bintang?"
"mak dgn bapak bintang ada tiga aje...yg lain byk-byk tu sumer anak dia"
"hmmm...."
"bestkan abah tengok langit"
"erhhk!!...adik bulan ada la tuuu..."
"ohh...dia jalan-jalan kat situ la abah"
"dia tak sampai balik kat rumah dia lg kan adik??"
"apala...abah ni dia mana rumah??"
"hmmm..."
"tengok abah dia jadi mcm bawangla"
"mcm bawang??"
"iyela...dia tak bulat dia separuh aje"
"takpe la dia letih berjalan tu"
"apala abah ni dia mana ada kaki"
"hmmmmmm...."

5 comments:

ku tak sempurna said...

budak2 sekarang terlebih pintar..
jgn cuba nak temberang..

hik hik hik

Tirana said...

Hehehe..anak yang kreatif berfikir...

Yunus Badawi said...

soalan anak2 kadang kita tak dpt menjangka. pandai sungguh anak awak

kayteeze said...

Ha ha... anak2 ni kadang2 kita pulak dipermainkan. Pandai je buat cerita...

nahmy said...

cik kutaksemp...
dia temberang bapak dia adala..tp bapak kena 'coool' aje

tirana..
kekadang tu tersgt kreatif atau terlebih kreatif..

pak YB..
pandai tu tak taulah YB...tp kreatif tu mungkin ada kot

kayteeze..
selalu sgt kena main...tp takpe le...ikutkan je..