Thursday, April 08, 2010

ini bukan catatan utk menagih simpati!

assalamualaikum...

semalam dan hari ni saya ke kawasan di sebelah hulu selangor. bukan utk berkempen pilihanraya kecil ttp bersama rakan-rakan melakukan tugas. memberikan latihan kepada kakitangan-kakitangan agensi-agensi badan berkanun di bawah kerajaan negeri Selangor. dua hari satu malam bersama qiamulaill. itulah yg dipertanggung-jawabkan kpd kami. alhamdulillah sudah 4 sesi selesai dilakukan.

kali yg keempat, yg baru hari ni selesai adalah yg agak sedikit lebih cabarannya utk saya. sebab?? aaa'haahh!...tengok gambar ni.



yee....spek kesayangan saya telah tercabut cerminnya. puas keliling saya bertanya dgn pihak pengurusan resort tempat kami berkursus tu tapi seorang pun takde pemulas skru yg terpaling kecil tu (khas utk spek..laa). resort tu pun mmg di pinggir hutan...jadi dah tentulah takde kedai spek yg berhampiran! saya juga dah cuba pakai gunting yg terhalus sekali matanya namun masin enggak bisa menampung dan melekatkan cermin itu ke bingkainya. akhirnya!! dengan benanglah jawabnya.

berpintal-pintal saya mengikat tepinya tu supaya cermin tak tanggal. temporary measures...bebb!. asal cukup utk sampai habis kursus dah kira oklah tu...dan alhamdulillah, dgn izin-Nya mmg sempat sampai ke rumah pintalan benang tu. cuma masa dok bersama rakan mengendalikan kursus tu...memang kelihatan sedikit kurang hensem wajah saya tu.yeeela dgn juraian benang yg menghias tepi mata....kenalah pulak peserta kali ni ramai kaum hawa (peserta lelaki cuma 2 org shj)...adusss!. takpela janji semua setel...wallahualam.

9 comments:

Afida Anuar said...

nasib baik benang tu dapat menampung sampai abes kursus,alhamdulillah.. kalau tidak...hehe..

bain said...

tu tandanya nak kena g cipang...ko tercabut cermin aku pecah cermin...

maiyah said...

hehe.. x hensem le en abg nih

Abd Razak said...

Salam...

Alhamdulillah dapat juga diusahakan untuk sementara..

Ku Tak Sempurna said...

kewujudan tali tu la yg telah menambahkan lagi kehensemanmu sbnrnya

hihihi

kayteeze said...

Hihi... mujurlah boleh guna benang. Lain kali kena bawa skru driver kecik , sebagai persedian. Tie pun kena fikir gitu, isi dalam handbag, hehe..

DrSam said...

silap haribulan, boleh jadi fesyen baru tu. fesyen cermin mata berbenang :)

Faridrashidi said...

Sebab itu saya balik Malaysia baru ni buat dua spek terus. Walaupun mahal, terpaksa juga.

Di sini speknya agak kurang kualiti. Sekali jatuh terus pecah. Made in China katakan.

nahmy said...

afida...
klu tak..jd lanun sebelah mata le jwpnya

bain..
kes pecah cermin lg berat tu..

maiyah...
gitule nampaknya! wlu tak hensem takpe janji hati baikkk

abd razak..
alhamdulillah...Allah jua yg membantu

cik kts...
ooo...tambah hensem ye...hurrmmm.

kayteeze...
klu spek baru lg...ta payah la kot kak...saya punya tu dah nak masuk 3 tahun lebih dah

dr sam..
yapp..doc klu sanggup la dgn fesyen tuh...pki lg benang kaler2 lg ngem gitu

ust farid..
gitu ust. baguih juga barang2 kita ni kan