Wednesday, October 06, 2010

bakar-membakar...

assalamualaikum...

musim agaknya pasal bakar-bakar ni kan? yg kat bawah ni pun citer pasal bakar-membakar.



Amirul : atlet angkatberat negara pertama memperolehi emas di Sukan Komenwel India.



yang ni pastinya 'membakar' semangat. semoga semangat juang atlet kita terus terbakar dan membara..















yang ni pula...bawak-bawaklah bersabar...dan 'padamkan' segera api kemarahan yg membakar tu dgn segera. banyak lagi jalan lain yg tak payah pakai 'api' yg boleh dicari dan digunapakai...wallahualam

10 comments:

PnConfused said...

membakar BBQ bestttttt.. :)

Abd Razak said...

Salam...

Dulu pernah juga terjadi kes ni kat sini dan kakak ipar yang kena bakar tu mati berapa jam selepas api tu dapat dipadamkan. Dan lelaki tu sekarang menunggu masa untuk menerima hukuman mati. 2 minggu lepas baru saya tahu yang mangsa tersebut pernah pergi umrah bersama saya.

Afida Anuar said...

Nauzubillah....nak bakar orang pulak!!

minta dijauhi dari semua bencana ni..saya rasa kes kurang iman ni, kalau iman teguh, takkan sampai nak membakar orang. Allah sendiri melarang kita membakar binatang hatta semut pun kita tak boleh nak bakar, apatah lagi manusia..

waAllahualam

Rozita said...

hehehe..
jgn bakar diri sendiri sudah ler

abah aman said...

salam nahmy,
abah ada juga terbakar hati bilamana timbul isu menghina Rasulullah saw seketika dulu...

maiyah said...

mcm2 dan sering kita dgr skrg ni kan.. moga kita di lindungi

arsaili said...

salam...jangan la membakar orang kerana marah....membakar semangat or buat kuih bakar tak pe ehehe

sekamar rindu said...

salam.

tahniah kpd yg dapat pingat di sukan commanwelth di India.

nahmy said...

pnconfused..
bakar yg tu mmg beesssttt..

abd razak...
cmna manusia boleh jadi camtu pun kita tak tahu kan?...semoga smua kita dlm peliharaan Allah

afida...
ya fida...semoga Allah melindungi kita semua

rozita..
hati yg 'terbakar' selalu berlaku

maiyah..
ya..semoga kita semua dilindungi-Nya

arsaili..
kuih bakar?? 14 ketul pun sekali jalan tuh

sekamar..
ya tahniah! pasni 'kaya' plak diorg tu

nahmy said...

abah..
terbakar hati bila Islam dipersendakan adalah 'kebakaran' yg baik gitu...