Thursday, October 21, 2010

ikutkan isteri...'berseri'

assalamualaikum...

sayang gak isteriku kat aku nih...pasal tu lah dia belikan produk 'kempis' perut ni. dia nak suruh aku kempiskan perut tu. aku bukan gemuk sangat cuma 'baby fat' kat keliling perut tu susah utk dihapus-buang. heran gak aku! takpe la aku dah memang nak kena kurangkan berat...kalau tak mcm-mcm nanti masalah kesihatan yg datang. kencing manislah...semputlah...hypertension-lah, jantung dan bermacam-macam lagi. serghiau gak aku! sekarang ni pun dah nampak bebenda tu tgh sibuk meninjau-ninjau nak serang tu.




aku bukan nak mengata org gemuk yee dan bukanlah pula bermakna kalau kurus tu maka ajal lambat sampai...takde. cuma yg kurus ni selesa sikit...sbb masalah-masalah kesihatan yg di atas tu susah nak hinggap. pastu bila kurus maka senanglah nak bawa badan tu kehulu ke hilir...naik tangga ke jalan cepat ke...tak mengah dan lutut pun tak sakit. kalau kena pi tempat yg ada jamban cangkung je...maka klu kurus tu mudahle sikit kan? klu yg gemuk tu? fikirle..

kata isteriku dgn senyum terlebih sumbing (takut aku kecik hati le tuh!), aku cuma perlu cuba utk 5 hari non-stop utk fasa pertama. jadi bila dia kata 5 hari tu maka okle..aku akan tanamkan azam. lagipun benda tu berperisa coklat...dan aku memang penggemar tegar coklat (sebab tu le badan cepat naik). aku pun sebenarnya malas nak tanya berapa harga produk ni...sbb takut nanti hanya utk jadi kurus...hypertension sbb terkejut pulak yg datang menyerangku. aku ikutkan je dia...wallahualam.


p/s: by now rasanya korang pembaca yg budiman dah tau kan kalau bahasa ibundaku jadi lagu ni maknanya aku tengah terpening-lalat tension le nih! maaf le..

11 comments:

Abd Razak said...

Salam sdra...

Bagi saya kalau nak kempiskan perut kena "SIT-UP" 30-40 kali setiap hari baru berkesan, coz lemak kat perut tu kena dipecahkan dengan cara begitu...

Ini terpulang kepada badan seseorang, dengan hanya meminum minuman seperti isteri sdra syorkan tu dah memadai..

sekamar rindu said...

salam..

isteri mana tak sayangkan suami ooooi..hehe

Ku Tak Sempurna said...

nak aku gugelkan harga 'air coklat' tu??

.
.

hiiiiiiii :D

nanti bg tau eh, baper penurunannya :D

Afida Anuar said...

RxLite, pestime dengar ni. Bertuah Nahmy, ada orang rumah tolong jaga perut..errrkkk...

Saya pulak amalkan lepas makan jangan terus minum air, tunggu sejam/setengah jam. Minum air suam ye, jangan ais... insyaAllah perut tak buncit;)

Yunus Badawi said...

Kalau saya tak dapat kurus mcm masa belum kahwin dulu dapat sihat jadilah.

arsaili said...

salam...all the best bro...berazam in the name of healthy life kan

maiyah said...

utk kebaikkan tu.. lagipun perisa cekelat kan.. tutup mata jek :D

Tie said...

Err... kalau menjadi, beritahu tau, kita nak cuba gak. Hehe...

sekamar rindu said...

salam..

singgah malam...isteri mesti kita sayang kan..:)

nahmy said...

abd razak...
apa? sit-up?? rekomenle exercise yg kurang kejam sikit

sekamar..
ada tau isteri yg tak sayang suami...wlu lebih ramai suami yg tak sayang isteri

cik KTS....
biorle harganya menjadi satu misteri yg terungkai..

afida...
akan dicuba petua ini...insyaAllah

YB...
setuju sgt dgn YB tu...saya pun nak kurus sikit je..bukan cam dlm gambor kahwin dulu tu

arsaili...
tgh pulun ni bro..

maiyah...
demi kerana perut..akan kugagahkan jua

tie..
no problem sis..

sekamar...
larrr...mlm2 kuar dari kamar ni dpt izin takk??

nahmy said...
This comment has been removed by the author.