Tuesday, June 30, 2009

bila perginya MJ...

assalamualaikum...

hmmm...susah gak nak cakap, cuma Al-Fatihah didulukan pd beliau. belangsungkawa MJ? bolehla tu. walaupun kekadang tu kurang sgt nak nampak sumbangan 'terusnya' kpd bidang kesenian di negara kita. yg saya nampak, bebudak yg teruja dan meniru 'moondance'nya. yg saya nampak mereka yg teruja sampai tangkap nangis dgn lagunya. saya juga sukakan lagu 'man in the mirrow'nya. suka dlm ertikata bila terdgr je lagu tu takdelah sampai nak terkinja-kinja tak menentu. sekadar dengar dan menghibur diri...itu aje.



bagi sesetengah orang terutama yg peminat 'hardcore' MJ, mungkin byk bebenor pengaruh MJ ni yg berlaku dlm hidupnya. takpe lah, itu pilihan masing-masing...cuma tak terpikirkan pilihan lain ke? minat sekadar minat dahle...pengaruh tu yg mana baik ambil, yg tak baik kita letak kat tepi je. pd diorng ni, MJ tu bukannya tak penting tapi ada lagi bebenda penting yg perlu kita pentingkan dlm hidup kita nih.

bagi saya yg daif ni, kalau setakat nak kata sumbangan kpd bidang seni ni...sikit pun MJ tak terlawan dgn allahyarham P.Ramlee. dgn filemnya ramai kita yg 'terdidik' samada secara langsung ataupun secara tidak langsung. bukan setakat memberikan 'warna' kpd bidang seni ni bahkan mengangkatnya ke persada antarabangsa. jumle kita pikirkan...antara yg penting dan yg lebih penting tu...wallahualam.

3 comments:

kayteeze said...

Cuma suka beberapa buah lagunya..

Kasihan pada dirinya yang menderita kesakitan hingga terpaksa ambil ubat sampai ketagih... Juga amat simpati kerana hingga kini masih belum disemadikan...

ku tak sempurna said...

tak lama lagi dapat pangkat Dato' la MJ ni..

hik hik hik... mungkinkah??
segalanya berkemungkinan.. shah rukh khan boleh, takkan MJ tak boleh :D

nahmy said...

kayteeze...
camtula...lagi kaya, lagi byk duit...lagi byk masalah diorng tu..

cikkutaksemp..
saya pun ada terpikir camtu gak...entah negeri mana plak nak bagi datuk..