Tuesday, March 02, 2010

cinta....di manakah dikau?

assalamualaikum...

semakin lama berkahwin, semakin mendalam cinta. atau semakin lama berkahwin semakin dah 'take for granted' akan cinta. pernyataan pertama mmg semua kita nak jadi atau nakkan ianya berlaku pd kita, tapi di mana usaha dan inisiatif kita? yg pipih tak dtg melayang, yg bulat takkan bergolek. contoh & teladan yg baik byk kita boleh ikuti. nasihat dan teguran juga byk boleh diberikan pada kita...jadi takde alasan sebenarnya klu pernyataan yg pertama tu tak boleh terjadi pada kita.









tapi herannya, pernyataan kedua yg selalu terjadi. betul juga dgn kata-kata orang, belum dpt - lembut gusi dari gigi, bila dah saling dapat laarr...buat tak heran plak dah. atau cam org putih kata - achieving goal is easy but to maintain being always at the peak is another. rasanya..its applies bukan pada cinta-mencintai sahaja tapi hampir semua perkara.

joom...le..sesama kita suburkan cinta. kita paksa diri...if we've to. mula-mula paksa lepas tu mungkin aktiviti mensuburkan cinta akan berjalan dgn sendirinya. adakah cinta akan lebih subur bila ianya berlaku secara timbal-balik? eehh...itu sudah tentu. hatta kalu kita cintakan binatang peliharaan kita...tentunya kita dpt rasakan 'cinta' mereka pd kita. tetapi, pastikan dulu kita mencintai Allah dan Rasul terlebih dahulu kerana mencintai Allah & Rasul akan memudahkan kita mencintai yg lain - insyaAllah. dan yg paling bestnya...Allah & Rasul sentiasa mencintai kita walau kita masih kurang atau masih 'tercari-cari' cara utk mencintai Allah & Rasul itu....wallahualam.

7 comments:

Afida Anuar said...

Selama ni duk tercari-cari cinta lain...padahal cinta Hakiki lah yang berada paling dekat dengan kita...cintaNya. Itulah cinta sejati..

zai said...

Masih terus berharap agar cinta yang disemai sejak 20 tahun dulu terus subur dan mekar hingga ke hujung nyawa..insyaAllah

maiyah said...

jgn hilangkan bibit2 cnta tu

arryani said...

Cinta bukan pilihan..

tapi,

satu anugerah..

Ku Tak Sempurna said...

ishhh... ni yang tak sabar nak kawin ni
;D


hihihihi

MAZEMIE MAZ said...

salam,
suburkan cinta berumahtangga,
hayatnya hingga ke akhir nyawa...

nahmy said...

afida..
inilah yg sering dikata org...pijat kat sebrg laut nampak. kita sering melihat tp sering pula tak nampak...termasukalah saya sendiri.

zai...
begitulah hendaknya...insyaAllah.

maiyah...
mmg bibit itu selalu di bajai dan di'subur'kan...selagi diizinkanNya.

arryani..
ttp bgm dgn mereka yg 'memilih' org yg hendak mrk cintai?

cin KTS..
tentu cik KTS tak sabor nak mengucapkan kpd 'pasangan' perkatan ini - 'engkolah yg sgt kucingtai'....

brother Maz..
insyaAllah...begitulah yg diharapkan.